یزدفردا: شهردار یزد: شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست.

به گزارش یزدفردا: ابوالقاسم محی الدینی گفت: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد. از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات ها، فرونشست ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است، ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد اظهار داشت: درخواست داریم هر چه زودتر توجه و نگاه ویژه‌ای به شهر میراث حهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از صبوری، همدلی و همراهی مردم شهر یزد با خادمان آنان در مجموعه شهرداری یزد، گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است به طوری که با احداث سیل بند‌ها خوشبختانه دیگر دغدغه‌ای در بارندگی‌های اخیر در خصوص ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

محی الدینی تأکید کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال طرح‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم عزیزمان بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا